piątek, 17 stycznia 2014

DZIEŃ BABCI-DZIEŃ DZIADKA

Daleka jestem od tego by dzieci kupowały prezenty.
Posiadając dwie małe rączki, ogromne serce i głowę pełna pomysłów , potrafią stworzyć najpiękniejsze podarunki na świecie. Nie pozwolę by komercja wdarła się do mojego mieszkanka, zwłaszcza przy takiej okazji.
Przecież to dzień kiedy dzieci dziękują za opiekę, miłość i .... rozpieszczanie:) , więc powinny zrobić to na swój sposób. Piosenka , wierszyk obrazek wszystkie chwyty dozwolone .
Mój numer 1 z dzieciństwa to laurki. Tworzyłam je na tony i na każdą okazje, dla każdego .
Dziś mam dwie propozycje własnoręcznych prezentów. Pierwsza kierowana jest również do tych najmłodszych i udowadnia, że nawet parodniowe dziecko może z pomocą rodziców, zrobić pamiątkę dla dziadków:)
Odcisk stópki lub rączki w masie solnej.
Jest to bardzo fajny prezent , można wykonywać go dla dziadków co roku i po paru latach porównać wszystkie do siebie :) Zrobienie masy jest banalnie proste , ale w roli przypomnienia można zobaczyć np ten filmik . Tak wygląda moje dzieło :)
odbita stópka w masie
po wyjęciu z piekarnika
po pomalowaniu gotowa na prezent
Można też zakupić gotowe masy przeznaczone do wykonania odcisku :)
Kolejna propozycja dla nieco starszych dzieci .
Drzewko szczęścia, jest bardzo łatwe do wykonania . Potrzebujemy drut, kawałek gałęzi lub kamyk, coś do ozdoby -ja użyłam koralików. Owijamy swoją podstawę drutem z pozostałej czyści formujemy drzewo i ozdabiamy.
:)

2 komentarze:

  1. Fajne pomysły. U nas odcisk stópki nie przejdzie, bo mała nie lubi dotykać rzeczy o specyficznej fakturze. Raz próbowałam i skończyło dzikim rykiem :/

    OdpowiedzUsuń